Monday, September 6, 2010

cheq balik rumah mak mertua naaaa

warning: post ni tiada kene mengena dengan sesiapa.harap maklum.sekadar melepas perasaan homesick :)



lagi few more days nak raya :') and i must admit i'm soooooooooooo jealous dengan orang orang di malaysia..sebab raya makan sedap sedap sampai x ingat dunia

these past few days i was asked the SAME question over and over again. TAK SUKE tau x?
"raya balik dak?"
"raya mana taun ni?"
"awat x balik ka?"
"eh raya x balik? lagu mana?"
"hang x cuti ka?"
ok.saya tak cuti.saya study kat Australia.lecturer/tutor saya x tau kita raya. saya x cuti tapi kebetulan pada hari raya saya tiada kelas. so, saya boleh je raya cume saya x balik Malaysia. yes i repeat, saya tak balik Malaysia. saya tak cuti. TAK CUTI. dan tiket kapal terbang yang berharga beratus ratus aussie dollar tu sangat mahal oleh itu saya tak mampu nak terbang balik. Australia bukan lah terletak di seberang jalan rumah saya. Australia JAUH.ok xdela jauh sangat kalau tengok world map, tapi jauh la jugak.in conclusion, saya x balik.ok,kaunter pertanyaan ditutup.

ok now tell me how to repeat skema jawapan di atas setiap kali orang tanya.penat+sedih.emo jap.

so apabila malas nak melayan karenah manusia manusia ini dan kerana saya terlalu emo to repeat those answers, i came up with new answer,

"oh cheq x balik raya tahun ni, tahun ni giliran rumah dia, kene ikut suami, raya rumah mak mertua la pagi raya tu.."
haaaaaaaaaaa..amek..raya rumah husband ku yang tak wujud lagi
hahaha.geram.ok kene faham perasaan orang x boleh balek raya.dia bengong sket.that refers to me.haihh.

No comments:

Post a Comment